21 Mart 2016 Pazartesi

Orhan Veli ve Yalnızlık şiiri üzerine...

 

Ne isterdim biliyor musunuz dostlar?
Hanlar  hamamlar değil ha!
Siyah beyaz, ince kalın fark etmez,
Benim şiirlerimin de kitabı olsun,
Tane tane yazdığım, benden parçalar olsun.
Tabi bunda biraz şiirin başını bağlama isteği de yok değil.

Biliyor musunuz dostlar?
Orhan Veli şiiriyle nasıl tanıştım ben,
Bir hocam vardı lisede,
Yıllığıma yazmıştı Yalnızlık şiirini,
Hah dedim işte bu ben,
Tanıyaydı Orhan Veli beni dostlar,
İnanın, inanın beni bu kadar samimi anlatamazdı.

Dostlar! Ya Süreya?
Onunla nasıl tanıştım biliyor musunuz?
Erotizmin ne olduğunu merak ederken,
Acemi liseli bir aşıkken,
Aşkın piriyle tanıştım ben,
Biliyor musunuz a dostlar?
Ben Veli, ne Süreya, ne de herhangi biri,
Ben dostlar yalnız biri.
                  Özgür ÇİMEN

          Lise son sınıfta İngilizce hocam vardı. Fatma hocam kulakları çınlasın. Benim İngilizcem de fevkalade kötüdür. Ben o zaman Orhan Veliyi tanısam da bir kaç şiirinden ötesini bilmezdim. Fatma hocamdan yıllık için yazı istemiştim. Sağolsun kırmadı güzel bir yazı yazmış, bir de bu şiir vardı. Orhan Veli'nin yalnızlık şiiri. Ben pek öyle sosyal patlamalar yaşayan liseli değildim. Kendi çapında bir yalnızdım. Ama bu şiiri okuyunca, bu adam bunu benim için yazmış olmalı diye geçirdim. Tabi bu da insanın kendini şiirde bulması olsa gerek. Sayfalarca anı dökebileceğim bir şiirdir Yalnızlık şiiri. Bazen sadece iki dökebileceğindir. Sağlıcakla kalın, şiirler kalın dostlar...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder