20 Şubat 2016 Cumartesi

Hayatın anlamı üzerine...

Hayatın anlamı nedir?
    Gerçekleştirilmiş hayaller, ya da gerçekleştirilmeye çalışılan hayaller.Ve bunun peşinde koşan insalar.Birbirini çiğnercesine koşan ve geride sadece toz bulutu bırakan topluluklar.Evet etrafıma bakınca bunları görüyorum.Hayat bize bir kez bahşedilen ve tekrarı olmayan bir nimet ve biz bunu hem kendimize hem çevremize işkence olarak kullanıyoruz.Para, güç, servet, ve daha nicesi zihnimizde yer alırken ne kadar insan olabiliyoruz?Biz insanoğlu, dünyaya gelmiş en acımasız hayvanız!
     Sadece kendimizi tatmin etmek için hayvanları öldürebilir, hırsızlık yapabilir, tecevüzler edebilir ve hatta birbirimizi öldürebiliriz.Peki bütün bunları yaparken neden, neden sorusunu kendimize soruyor muyuz?Bütün bunlar çevremizde yaşanırken ve biz de bunları seyrederken herhangi bir fiilde bulunmasak da ne kadar sicilimiz temiz sayılır ki?Bütün bunlar yaşanırken ve o bütün hayat koşuşturmacasında bir durup bütün bunları düşünüyor muyuz?Biz biz insanoğlu neden burada hayattayız?
     Yaşadığımız şehirler birer ayı kapanı gibi.Ve hepimiz bu kapana yakalanmışız ve işkence çeke çeke mankurtlaşmış bir haldeyiz.Sisteme o kadar adapte olunmuş ki sistemin dışına çıkmak isteyen ya da eleştiren herkes çevresi tarafında etkisiz hale getiriliyor.
     Kendime soruyorum peki senin için nedir hayat?Bir ideoloji peşinde ömür tüketmek mi?Bir maşuk olarak çöllere düşmek mi, yoksa meta için yok edici bir karanlığa dalamak mı?Ahh azizim ben de bilmiyorum, yani demek stediğim şu ki ben mutlu olmak istiyorum.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder